Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΙΧΩΣ ΒΙΑ


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΙΧΩΣ ΒΙΑ

Στο πλαίσιο της δράσεών μας για την πρόληψη της βίας στο σχολείο, καλέσαμε στις 3 Φεβρουαρίου τον Αντώνη Μπέρτο ιδρυτικό μέλος της ΑΕΡΙΝΗΣ ΠΟΛΗΣ , ψυχολόγο και εμψυχωτή με συνεχόμενη εμπειρία στα εκπαιδευτικά προγράμματα και με επιμόρφωση στην «Επικοινωνία Δίχως Βία» (ΕΔΒ) για να μας μιλήσει για την υγιή επικοινωνία και τα συναισθήματα.

H Αέρινη Πόλη είναι μια ομάδα που σχεδιάζει και υλοποιεί πρωτοπόρα εκπαιδευτικά προγράμματα βασισμένα στις ανάγκες του σήμερα των σχολείων της χώρας μας. Ένα μέρος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Αέρινης Πόλης έχει βασιστεί στο πρόγραμμα "Επικοινωνία δίχως βία, για σχολεία δίχως βία" (2011-2012) που διοργάνωσε το Κέντρο Έρευνας και Δράσης για την Ειρήνη (ΚΕΔΕ), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
 
Κεντρική ιδέα της ομάδας είναι ότι η υγιής επικοινωνία (στην σχολική τάξη, μέσα στην οικογένεια, ανάμεσα σε φίλους, αλλά και όπου χρειάζεται συνύπαρξη) μαθαίνεται.

 
 
Το πρόγραμμα που δουλέψαμε στην τάξη περιλάμβανε τις ενότητες:
Μαθαίνουμε για τα 4 βήματα της Επικοινωνίας

1. Βλέπω και ακούω προσεκτικά, χωρίς να κρίνω!
2. Λέω τι νιώθω.
3.Βρίσκω τι έχω ανάγκη εγώ και ρωτώ τι ανάγκη έχει κι ο άλλος.
4.Πώς το ζητάω, αυτό που έχω ανάγκη;

 
 
Ο κόσμος των Συναισθημάτων
Τι εκφράσεις παίρνει το πρόσωπο μου, όταν νιώθω χαρά; Όταν νιώθω θυμό πώς είναι η στάση του σώματός μου; Πώς περπατώ όταν είμαι λυπημένος; Πώς νιώθω αυτή τη στιγμή; Μπορώ να το πώ;

 
 
Η φωνή της καμηλοπάρδαλης και του τσακαλιού
Πώς ζητάω αυτό που έχω ανάγκη; Χρησιμοποιώ τη φωνή του τσακαλιού, που μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει σε μένα και τους άλλους;

 

 
Ή μπορώ να μάθω τη γλώσσα της καμηλοπάρδαλης, που είναι η γλώσσα της καρδιάς, η γλώσσα που μπορεί να μας βοηθήσει να καταλάβουμε τον εαυτό μας και τους άλλους. Μπορούμε εκφράζοντας τα συναισθήματα και τις ανάγκες μας, με τη φωνή της καμηλοπάρδαλης να έρθουμε κοντά στους άλλους;

 

Συνεργαστήκαμε, συζητήσαμε, δουλέψαμε στις ομάδες μας και καταγράψαμε τις ιδέες μας.

Και αποτυπώσαμε με τη βοήθεια του εμψυχωτή μας τα 4 βήματα της Επικοινωνίας Δίχως Βία που θα εντάξουμε και στο Συμβόλαιο της Τάξης μας.
 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.