Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2014

ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΙΟ ΥΓΙΕΙΝΗ ΖΩΗ


Στο πλαίσιο του Προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο» και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παχυσαρκίας, την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014, οργανώσαμε μια ημέρα αφιερωμένη στην υγεία του σώματός μας που εξαρτάται απόλυτα από την ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ και την ΑΣΚΗΣΗ
 

 Η δράση μας ξεκίνησε από το ‘’ΠΡΩΙΝΟ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ’’ όπου όλοι φέραμε ότι καλύτερο και πιο υγιεινό μας ετοίμασαν οι γονείς μας, ενώσαμε τα θρανία μας φτιάχνοντας ένα μεγάλο τραπέζι και συζητήσαμε τρώγοντας για το κάθε είδος και κατηγορία τροφής που υπήρχε πάνω σ’ αυτό, δηλαδή κανονικό ‘’γεύμα εργασίας’’. Ανταλλάξαμε απόψεις για τα οφέλη της σωστής διατροφής και μοιραστήκαμε τα φαγητά μας.  


Στη συνέχεια από διάφορες ομιλίες και ενημερώσεις μάθαμε πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα και πήραμε σωστές και χρήσιμες πληροφορίες για τους ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΣΩΣΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, την ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΩΝ ΤΡΟΦΩΝ, τη ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ, την ΑΣΚΗΣΗ και πως όλα αυτά μπορούν και πρέπει να γίνουν μέρος της καθημερινότητάς μας αλλά πάντα χωρίς ακρότητες και υπερβολές.


Παρακάτω θέλουμε να σας μεταφέρουμε ορισμένα από αυτά που μας άρεσαν περισσότερο.

ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ Η ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ ΣΩΣΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
1.      Τρώμε πρωινό κάθε μέρα.
2.      Τρώμε σε ατμόσφαιρα ηρεμίας και συντροφικότητας.
3.      Τρώμε αργά. Δεν καταβροχθίζουμε τα γεύματά μας.
4.      Αποφεύγουμε να βλέπουμε τηλεόραση ταυτόχρονα με τα γεύματα.
5.      Αποφεύγουμε τα αναψυκτικά.
6.      Τρώμε "μεσογειακά",
7.      Παίρνουμε πάντα κολατσιό στο σχολείο από το σπίτι και επιλέγουμε από το κυλικείο τα σωστά παρασκευάσματα.
8.      Προτιμάμε το ψάρι και το λευκό κρέας και με μέτρο το κόκκινο .
9.      Τρώμε άφθονα φρέσκα λαχανικά και φρούτα της εποχής.
10.  Επιλέγουμε και προτιμάμε το ψωμί ολικής άλεσης στα γεύματά μας.
11.  Πίνουμε πολύ νερό κάθε μέρα.
12.  Αποφεύγουμε τη ζάχαρη και το αλάτι και όλα τα προϊόντα που την περιέχουν σε μεγάλες ποσότητες.
13.  Προτιμάμε το ελαιόλαδο στα φαγητά μας, κατά προτίμηση ωμό
14.  Τρώμε πάντοτε καθιστοί στο τραπέζι .

Η ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Η Μεσογειακή διατροφή χαρακτηρίζεται από τις διατροφικές συνήθειες που βρέθηκε ότι είχαν οι κάτοικοι της Κρήτης και της Νότιας Ιταλίας στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Είναι ξακουστή για τις ευεργετικές της ιδιότητες καθώς προφυλάσσει από πολλές σοβαρές ασθένειες, είναι φτωχή σε θερμίδες, τονώνει τον οργανισμό, βοηθάει την καλή λειτουργία του οργανισμού και γενικά χαρίζει μακροζωία όπως έδειξαν έρευνες πολλών ετών.
Ο τρόπος αυτός διατροφής κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος τα τελευταία χρόνια, Το μενού είναι απλό και στηρίζεται στη λιτή διατροφή: χορταρικά, φρούτα, όσπρια, λαχανικά, αγνό τυρί, ζυμωτό μαύρο ψωμί, ωμό ελαιόλαδο, ξηροί καρποί, λίγο σπιτικό κρασί και ψάρια. Σε συνδυασμό με καθημερινή σωματική άσκηση το Μεσογειακό διατροφικό μενού αποτελεί συνταγή για μακροζωία και υγεία.
 

Η ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ

Η φυσική κατάσταση περιλαμβάνει τη δύναμη, την ταχύτητα, την αντοχή, την ευλυγισία και την επιδεξιότητα.
Βελτιώνουμε τη φυσική μας κατάσταση συμμετέχοντας σε φυσικές δραστηριότητες, ενώ τη χειροτερεύουμε όταν περιορίζουμε τις κινήσεις μας.

Όταν έχουμε καλή φυσική κατάσταση κάνουμε τις κινήσεις μας πιο εύκολα, δεν κουραζόμαστε γρήγορα, μπορούμε να κινηθούμε γρήγορα αν χρειασθεί, είμαστε πιο επιδέξιοι και νιώθουμε ευχάριστα κινώντας το σώμα μας. Αυτή η κατάσταση μας παρέχει ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΕΥΕΞΙΑ.
Η φυσική κατάσταση δείχνει την λειτουργική ικανότητα του οργανισμού μας και βελτιώνεται με την άσκηση και τη σωστή διατροφή.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΥΖΗΝ
Και επειδή ο ΥΓΙΕΙΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ δεν είναι μόνο για μια ημέρα αλλά για όλη μας της ζωή είδαμε στο διαδίκτυο και ενημερωθήκαμε για το πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ των Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων & Πολιτισμού και Αθλητισμού, με πολύτιμες πληροφορίες για παιδιά και γονείς σχετικά με την υγεία μας.

Το πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ στοχεύει στη διασφάλιση της υγιούς ανάπτυξης των παιδιών και των εφήβων μέσα από την υιοθέτηση ισορροπημένων συνηθειών διατροφής και σωματικής δραστηριότητας και περιλαμβάνει διάφορες δραστηριότητες στο επίπεδο της Πρωτοβάθμιας φροντίδας, οι οποίες αποσκοπούν στην προσφορά γνώσεων, την καλλιέργεια δεξιοτήτων και τη δημιουργία υπηρεσιών για το παιδί, το σχολείο αλλά και την οικογένεια, με άξονα τη διαμόρφωση μιας υγιεινής στάσης ζωής.
Αξίζει να επισκεφτείτε τη σχετική ιστοσελίδα (ΕΥΖΗΝ_ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ) και να μάθετε πολλά και χρήσιμα πράγματα.
 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.